VÁSÁRLÁSI INFORMÁCIÓK
TARTALOMJEGYZÉK
Üzemeltető
Regisztráció és belépés
Regisztáció nélküli vásárlás
Vásárlás menete, Kosár összeállítása
Megrendelés leadása
Elállás joga, 14 napos pénzvisszafizetési garancia, kellékszavatosság, termékszavatosság, jótállás
Házhozszállítás
Fizetési módok
Felelősség kizárása
Ügyfélszolgálat
Hírlevél
Termékképek, termékleírások
A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságostól. Üzemeltető mindent megtesz azért, hogy a termékek csomagolásának, kinézetének képei a legaktuálisabb állapotot mutassák, azonban előfordulhat olyan eset, hogy a beszállító, forgalmazó, gyártó megváltoztatja, megújítja termékeik csomagolását, kinézetét. Ebben az esetben a webáruházban egyes termékek aktuális helyzetének megfelelő frissítése időt vehet igénybe. Üzemeltető nem vállal felelősséget az esetleges technikai ismertetők a beszállító, forgalmazó, gyártó, vagy rajta kívül álló okok miatt történő előzetes bejelentés nélküli változása miatt.
Termék árak
Áraink Forintban értendőek és tartalmazzák a 27 %-os Áfa-t.
Amennyiben a Üzemeltető minden gondossága ellenére hibás ár kerül a Webáruház felületére, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő "0” Ft-os vagy “1” Ft-os árra, akkor a Üzemeltető nem köteles a terméket hibás áron szállítani, hanem felajánlhatja a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében az Ügyfél elállhat vásárlási szándékától.
Az árváltoztatás jogát fenntartjuk!
1. ÜZEMELTETŐ adatai
1. A ixen.hu online áruházat a Netkurzor Kft. üzemelteti (továbbiakban: "Üzemeltető").
2. Az Üzemeltető cégneve: Netkurzor Kft.
3. Az Üzemeltető székhelye: 1027 Budapest, Bem József utca 6. fszt..
4. Az Üzemeltető postai címe: 1027 Budapest, Bem József utca 6. fszt.
5. Számlaszám:
10702136-66185170-51100005 |
|
7.8. Adatkezelés nyilvántartási száma:
9. A szerződés nyelve: Magyar
10. Elektronikus ügyfélszolgálat: info@netkurzor.hu
11. Telefonos elérhetőség:
A termékek mellett feltüntetett árak bruttó árak, tartalmazzák a törvényben előírt Általános Forgalmi Adót.
Tárhelyszolgáltató adatai:
Üzemeltető: MediaCenter Hungary Kft.
Székhely: 6000 Kecskemét, Sosztakovics u. 3. II/6
Cégjegyzékszám: 03-09-114492
Adószám: 13922546-2-03
E-mail cím: mediacenter@mediacenter.hu
Telefonszám: 76 / 506-618
Jelen dokumentum nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, későbbiekben nem kereshető vissza, magatartási kódexre nem utal. A webáruház működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén a megadott elérhetőségeinken rendelkezésedre állunk!
2. REGISZTRÁCIÓ ÉS BELÉPÉS
Amannyiben első alkalommal szeretnél vásárolni áruházunkban, akkor ezt megteheted regisztáció nélkül is (lásd 3-as pont).
A regisztrációnak azonban számos előnye van, így mindenképpen érdemes ezt választanod.
A regisztráció előnyei:
- A következő alkalommal nem kell szállítási adataidat újra megadni, elég csak egyszer.
- Minden korábbi rendelésedet nyomon tudod követni.
- Gyűjthetsz hűségpontokat, melyeket bármikor levásárolhatsz. Bővebben a hűségpontokról.
- Listába gyűjtheted kedvenc termékeidet, így legközelebb egy gombnyomással újra kosárba teheted azokat.
- A regisztrációra a webáruház felső sávjában a Regisztráció linkre kattintva van lehetőséged, vagy a vásárlás folyamán, ahol első rendelésnél ki kell tölteni a szállítási adatokat. A regisztráció folyamán meg kell adnod személyes adataidat: neved, e-mail címed, egy felhasználónevet, és a jelszavad. Egy e-mail címmel csak egy regisztráció végezhető el. A regisztrációkor megadott adatokat később - bejelentkezés után - a személyes adatok menüpontban tudod módosítani.
Erre a linkre kattintva is tudsz regisztrálni.
HA MÁR REGISZTRÁLT VÁSÁRLÓNK vagy, akkor a webáruház felső sávjában található mezőkbe beírva felhasználóneved és a jelszavadat, bármikor be tudsz jelentkezni. Ha elfelejtetted az adataidat, akkor ugyanitt lehet kérni az Elfelejtett adatok linkre kattintva, ahol a regisztrációkor megadott email címre elküldjük a kért adatokat. Ha bármilyen nehézséged van ezzel kapcsolatban, kérj segítséget ügyfélszolgálatunknál.
Az áruházban a kínálat nézegetése, a kosár megtöltése nem kötött regisztrációhoz.
Adatmódosítás
Vásárlóink az oldalunkon megadott adatokat bármikor megváltoztathatják bejelentkezés után az "Adataim" menüpontban, ami a fenti "Belépés" információs sávon található a bejelentkezést követően.
3. REGISZTRÁCIÓ NÉLKÜLI VÁSÁRLÁS
Webáruházunkban lehetőség van regisztráció nélkül is vásárolni. Ebben az esetben a rendszer nem tárolja el az adataidat. A regisztráció nélküli vásárláskor is meg kell adni a szállításhoz szükséges információkat (Név, E-mail cím, Telefon, Szállítási cím), azonban jelszót már nem szükséges választani.
A regisztráció nélküli vásárlás menete:
- Gyűjtsd össze a kosaradba a termékeket, melyeket szeretnél megvásárolni.
- A részletes kosár oldalon kattints a "Tovább a pénztárhoz" gombra.
- A következő oldalon az Új vásárló részben nyomd meg a "Regisztráció nélküli vásárlás" gombot.
- Ezt követően kell megadnod az adataidat, melyek feltétlenül szükségesek a vásárláshoz. Itt választhatod ki a szállítási és fizetési módot is.
- Legvégül a "Megrendelés leadása" gombra kattintva feladhatod a megrendelést. A rendelésről természetesen ebben az esetben is kapsz e-mailben visszaigazolást.
4. VÁSÁRLÁS MENETE, KOSÁR ÖSSZEÁLLÍTÁSA
Webáruházunkban a termékek négy fő kategóriára vannak osztva, ezeken belül további alkategóriákra és termékcsoportokra tagolódnak. A fő kategóriákat felül, az oldal tetején egy sávban, egymás mellett láthatod.
Egy keresett termék megtalálására más lehetőségek is kínálkoznak:
- Használd a gyorskereső funkciót, amit a webáruház felső részében, középen találsz.
- Amennyiben adott kategórián belül vagy, használd a szűrő funkciókat, ahol ár, márka, típus és egyéb rendezési módok szerint kereshetsz.
Ha valamelyik terméket meg szeretnéd vásárolni, úgy a mennyiség mezőbe írd be a kívánt mennyiséget, vagy a fel és le gombok használatával az adott termék mennyiségét egyszerűen növelheted, illetve csökkentheted egy-egy darabbal. Miután kiválasztottad a megfelelő mennyiséget, kattints rá a "Kosárba" gombra. Ezután a webáruház jobb felső részében láthatod a kosár aktuális állását.
5. MEGRENDELÉS LEADÁSA
A megrendelés leadása után a rendszer elektronikus visszaigazoló e-mail-t küld a vásárlás során megadott e-mail címre, mely nem minősül automatikusan távollévők között kötött szerződésnek.
Amennyiben 48 órán belül nem érkezik meg rendelése visszaigazolása, úgy a vonatkozó jogszabály alapján (ld: az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény 6. § (2) bek.), szerződési kötelezettsége a továbbiakban nem áll fent vagyis Ön mentesül a vásárlás kötelezettsége alól, nem köteles megvásárolni a terméket.
Elküldött és visszaigazolt megrendelés visszavonására a rendeles@netkurzor.hu címre küldött e-mailben van lehetőség, a megrendelő pontos adatainak megadásával.
Amennyiben a problémákkal kapcsolatos értesítésre (e-mail-ben vagy telefonon) nem válaszol az ügyfél, akkor a rendelést 1 hét várakozás után töröljük.
5. KUPONOK
Az aktuálisan használható kuponok érvényességi ideje a kuponon feltüntetésre kerül, ettől eltérő esetekben az alábbi lejárati dátumok érvényesek, az adott kuponokhoz tartozó kedvezmények esetén:
IXEN10 kuponkód:
2019. 11. 26. - 2021. 08.04.
FITT2020 kuponkód:
2020. 10. 09. - 2020. 10. 16.
5OFF kuponkód:
2021. 05. 12. - 2021. 08. 04.
15OFF kuponkód:
2017. 11. 30. - 2018. 03. 20.
6. ELÁLLÁS JOGA, 14 NAPOS PÉNZVISSZAFIZETÉSI GARANCIA, JÓTÁLLÁS
Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelvének, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozása értelmében Fogyasztó a megrendelt termék kézhez vételétől számított 14 napon belül indokolás nélkül elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt terméket. Jelen tájékoztató hiányában jogosult Fogyasztó 1 év elteltéig gyakorolni az elállási jogát. Az elállási jog gyakorlása esetén a fogyasztót a termék visszajuttatásának költségén kívül más költség nem terheli, a vállalkozás azonban követelheti a nem rendeltetésszerű használatból adódó anyagi kár megtérítését.
1. Az elállási jog gyakorlására, bejelentésére nyitva álló idő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Fogyasztó, vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi.
2. Kézhezvételi időpont a személyes átvétel esetében a rendelés személyes átvételének időpontja, házhoz szállítás esetében a futártól történő átvétel időpontja. Ezek a számlával, ill. a futártól kapott nyugtával bizonyíthatóak.
3. A sértetlen terméket saját költségén küldje vissza az Üzemeltető címére, és 14 napon belül visszatérítjük a visszaküldött termék(ek) vételárát. A termék visszaküldésének költségét a fogyasztónak kell viselnie, a vállalkozás nem vállalta e költség viselését.
4. A visszatérítés érvényes a kiszállítási költségre is.
5. Utánvéttel visszaküldött csomagok átvételére nincs lehetőségünk.
6. Abban az esetben, ha a terméket a vevő használatba vette, és nem tudja sérülésmentesen Üzemeltető részére visszajuttatni, az Üzemeltető nem vállalja a termék visszavásárlását. Az elállási jog gyakorlása esetén a Fogyaasztó a termék visszajuttatásának költségén kívül más költség nem terheli, Üzemeltető azonban követelheti a nem rendeltetésszerű használatból adódó anyagi kár megtérítését.
Az üzemeltető természetesen minden esetben tiszteletben tartja a vevőt illető 14 napos elállás jogát.
Fontos azonban tudni, hogy a 14 napos elállás joga a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapítására szolgál. Arra hivatott, hogy a vevő a vásárolni kívánt terméket meg tudja tekinteni, meg tudja vizsgálni normál körülmények között úgy, ahogyan azt a bolti feltételek között is megtudná.
Amennyiben a fogyasztó a vásárolt terméket jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladóan használta, az elállási joghoz kapcsolódó pénzvisszafizetési kérelmet, csak a vásárolt, majd visszaküldött termék értékcsökkenésének arányában vagyunk kötelesek teljesíteni.
Ez vonatkozik a külön feltüntetett - újracsomagolt, hiányos, sérült, csomagsérült, használt vagy értékcsökkent azaz 'OUTLET'-ként megjelölt termékekre is. Az elállás jogához kapcsolódó visszafizetési kérelem csak abban az esetben érvényesíthető, ha a terméken egyértelműen olyan hiba, sérülés vagy hiányosság található, amely a termék ixen.hu-n látható leírásában nem volt külön feltüntetve.
Nem gyakorolható az elállási jog az alábbi estekben:
1. Olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;
2. A szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;
3. Olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, az elállási jog gyakorlására nyitva álló határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
4. Romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
5. Olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
6. Olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;
7. Olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;
8. Olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;
9. Lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;
10. Hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;
11. Nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;
12. Lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;
13. A nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti az elállási jogát.
Felhasználó egyéb panaszával is megkeresheti Üzemeltetőt a jelen Általános Szerződési Feltételekben található elérhetőségeken.
Felhasználó köteles az árukat indokolatlan késedelem nélkül, de a szerződéstől való elállására vonatkozó értesítés Üzemeltető részére történő megküldésétől számított 14 napnál semmiféleképpen sem később visszaküldeni vagy Üzemeltető címén leadni. Felhasználó akkor tartja be a határidőt, ha a 14 napos időszak letelte előtt visszaküldi, vagy átadja a terméke(ke)t. Üzemeltető a termék visszaérkezését követően a fenti jogszabályok értelmében haladéktalanul, de legkésőbb 14 napon belül visszatéríti a kifizetett összeget a Felhasználó részére.
Elállási jog gyakorlásának menete
Amennyiben a Fogyasztó élni kíván az elállási joggal úgy köteles az elállási szándékát cégünk felé jelezni e-mailben vagy a postai úton az alábbi elérhetőségek egyikén:
Postai cím: Netkurzor Kft. 1027 Budapest, Bem József utca 6. fszt.
Email cím: info@netkurzor.hu
Az alábbi linken elérhető elállási nyilatkozat-mintát kitöltve hekyezze a visszaküldendő termék dobozába.
Fogyasztó kötelessége határidőn belül gyakorolni elállási jogát, azaz a termék kézhezvételétől számított 14. nap lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát. Írásban történő elállás esetén elég csak az elállási nyilatkozatot elküldeni 14 napon belül.
Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, emailen keresztül történő értesítés esetén az email küldésének idejét veszi figyelembe.
A Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket a Netkurzor Kft által megadott címre késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, amennyiben a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket (tehát nem kell megérkezni 14 napon belül). A megrendelő viseli az elállási jog gyakorlása miatt az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerülő költségeket. A megrendelőt ezenfelül egyéb költség nem terheli.
Amennyiben a fogyasztó az elállási jog gyakorlása miatt a Netkurzor Kft székhelyére küldi vissza a megrendelt terméket azt cégünk NEM tudja feldolgozni, ugyanis cégünk nem a székhelyén folytatja működését.
A termék székhelyünkről visszafordításra kerül a fogyasztó címére. Az ebből eredő többletköltségekért cégünk nem vállal felelősséget.
A Üzemeltető azonban nem köteles a Fogyasztó részére megtéríteni azon többletköltségeket, amely a Üzemeltető által felkínált legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő szállítási mód választásából adódik. A Üzemeltető jogosult a Fogyasztó által kifizetett teljes összeg visszafizetését mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy a Fogyasztó nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte.
A Üzemeltető visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz, kivéve, ha a Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Fogyasztó semmilyen többletköltség nem terheli. A Fogyasztó csak a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel.
A Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy az elállási jogot a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. §-ban meghatározottak szerint gyakorolja.
Több termék adásvételekor, amennyiben az egyes termékek szállítása eltérő időpontban történik, úgy az utoljára szolgáltatott termék, illetve több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára kézbesített tételnek vagy darab kézhezvételtől számított 14 napon belül élhet a vásárló az elállási joggal. A Fogyasztó a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát;
Amennyiben lehetséges kérjük, hogy a terméket a meglévő eredeti számlával, vagy annak másolatával együtt küldje vissza, így segítve munkánkat.
Vonatkozó jogszabályok: Kivonat a 45/2014. (II.26.) Korm. rendeletből
20. § (1) Az üzlethelyiségen kívül kötött és a távollévők között kötött szerződés esetén a fogyasztót a (2) bekezdésben meghatározott határidőn belül indokolás nélküli elállási jog illeti meg. Olyan üzlethelyiségen kívül kötött és távollévők között kötött szerződés esetén, amely szolgáltatás nyújtására irányul, ha a 13. § vagy a 19. § szerinti nyilatkozat megtételét követően a teljesítés megkezdődik, a fogyasztót a (2) bekezdésben meghatározott határidőn belül indokolás nélküli felmondási jog illeti meg. (2) A fogyasztó az (1) bekezdés szerinti elállási vagy felmondási jogát a) termék adásvételére irányuló szerződés esetén aa) a terméknek, ab) több termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik, az utoljára szolgáltatott terméknek, ac) több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak, ad) ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak, a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától; b) szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szerződés megkötésének napjától számított tizennégy napon belül gyakorolhatja. (3) A (2) bekezdés a) pontjában foglaltak nem érintik a fogyasztó azon jogát, hogy az e §-ban meghatározott elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja.
A törvény további részletei megtekintése az alábbi linkre kattintva:
45/2014. (II.26.) Korm. rendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól
További jogszabályok:
2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről
1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről
2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről
FIGYELEM
A 2014-ben hatályba lépett új Polgári Törvénykönyv és a webáruházakra is vonatkozó kormányrendelet alapján már csak a magánszemélyeket, azaz a természetes személyeket illetik meg internetes vásárlás esetén a fogyasztói jogok, így például az indokolás nélküli elállás joga is, tehát jogi személyeket, cégeket, Kft.-t, Bt-t nem.
A Fogyasztó Barát tanácsa: ha az intertenen veszel bármilyen terméket, és azt nem magánszemélyként (természetes személyként) teszed, hanem például a céged nevére kéred a számlát, akkor nem minősülsz fogyasztónak, és nem illetnek meg a netes vásárlás során fogyasztói jogok.
Forrás: https://tudatosvasarlo.hu/cikk/ki-fogyaszto
Kellékszavatosság, termékszavatosság, jótállás
1. Kellékszavatosság
Ön a Netkurzor Kft hibás teljesítése esetén a Netkurzor Kft vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
A Vevő köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. A vevő fogyasztói szerződés esetén az átvétel időpontjától számított 2 éven belül érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek.
Két éves elévülési határidőn túl a vásárló kellékszavatossági nem tudja érvényesíteni. A Vevő a kellékszavatossági jog érvényesítése esetén kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Vevő által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna.
Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását, végső esetben a szerződéstől is elállhat.
Választott kellékszavatossági jogáról a Vásárló egy másikra is áttérhet, ebben az esetben viszont a Vevő köteles az áttérés költségét viselni kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot. A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele amennyiben a Vevő igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a Netkurzor Kft nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Vevő köteles bizonyítani, hogy a Vevő által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
2. Termékszavatosság
Ingó dolog (termék) hibája esetén a Vevő eldöntheti, hogy a korábban ismertetett Kellékszavatossági jogot vagy a Termékszavatossági igényt érvényesíthet. Termékszavatossági igényként a Vevő kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék abban az esetben tekinthető hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Termékszavatossági igényét a Vevő a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével a Vevő e jogosultságát elveszti. Termékszavatossági igényét a Vevő kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Vevőnek kell bizonyítania.
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania. Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
3. Jótállás
Hibás teljesítés esetén a Netkurzor Kft a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján 10 000 forintot elérő, de 100 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén egy év, 100 000 forintot meghaladó, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év, 250 000 forint eladási ár felett három év jótállást vállal. A Netkurzor Kft jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. Felhívjuk a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont a Vevőt a jótállásból fakadó jogok az Kellékszavatosság és a Termékszavatosság ismertetésénél meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.
Amennyiben a jótállás kérése helytálló, a vásárló kérheti a termék cseréjét, vagy javítását. Amennyiben nem áll módunkban a termék cseréje készlethiány miatt, a javítás lehetősége áll fenn. Lehetőség van az árleszállítás igénylésére illetve a vételár visszatérítésére abban az esetben, ha sem a termék cseréjére sem a javítására nincs lehetőség. Amennyiben a Vevő a termék meghibásodása miatt a termék átadásától számított három munkanapon belül érvényesíti csereigényét a Netkurzor Kft köteles a terméket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
A fogyasztó a kijavítás iránti igényét választása szerint a vállalkozás székhelyén, bármely telephelyén, fióktelepén és a vállalkozás által a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is érvényesítheti.
A kijavítás során a fogyasztási cikkbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre.
Kijavítás iránti igény teljesítésekor a vállalkozásnak vagy - a javítószolgálatnál közvetlenül érvényesített kijavítás iránti igény esetén - a javítószolgálatnak a jótállási jegyen vagy ahhoz csatoltan fel kell tüntetnie:
a) a kijavítás iránti igény bejelentésének és a kijavításra történő átvételnek az időpontját, valamint gépjármű esetében a kilométeróra állását,
b) a hiba okát és a kijavítás módját, továbbá
c) a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő visszaadásának időpontját, valamint gépjármű esetében a kilométeróra állását.
Kicserélés iránti igény teljesítésekor a vállalkozásnak a jótállási jegyen fel kell tüntetnie a kicserélés tényét és időpontját.
Ha az e rendeletben meghatározott jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk első alkalommal történő javítása során a vállalkozás részéről megállapítást nyer, hogy a fogyasztási cikk nem javítható, a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán - feltüntetett vételárat nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.
Ha az e rendeletben meghatározott jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk három alkalommal történő kijavítást követően ismét meghibásodik - a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában -, valamint ha a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159. § (2) bekezdés b) pontja alapján a fogyasztó nem igényli a vételár arányos leszállítását, és a fogyasztó nem kívánja a fogyasztási cikket a vállalkozás költségére kijavítani vagy mással kijavíttatni, a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk kicserélésére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán - feltüntetett vételárat nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.
Ha a fogyasztási cikk kijavításra a kijavítási igény vállalkozás részére való közlésétől számított harmincadik napig nem kerül sor, - a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában - a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket a harmincnapos határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán - feltüntetett vételárat a harmincnapos kijavítási határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.
Az (5)-(7) bekezdés előírásai az 1. melléklet 8. pontjában felsorolt fogyasztási cikkek közül az elektromos kerékpárra, elektromos rollerre, quadra, motorkerékpárra, segédmotoros kerékpárra, személygépkocsira, lakóautóra, lakókocsira, utánfutós lakókocsira, utánfutóra, valamint a 9. pontban meghatározott motoros vízi járműre nem vonatkoznak.
A megvásárolt termékekre vonatkozó szavatossági vagy jótállási igényét jelezheti az alábbi elérhetőségek egyikén:
E-mail: rendeles@netkurzor.hu
Telefon: +36212007885
7. HÁZHOZSZÁLLÍTÁS FUTÁRSZOLGÁLATTAL
A szállítási idő készleten lévő termékek esetében 1-3 munkanap. Hétvégén nem szállítunk.
Amennyiben a termék raktáron van, úgy a kiszállítási idő, a beérkezett rendelések és a futárszolgálat leterheltségétől függően, akár 24 óra is lehet.
Ha a vállalt szállítási határidőt bármely okból nem tudjuk vállalni, ügyfélszolgálatunk felveszi veled a kapcsolatot.
Szállítási díjak (Magyarország határain belül egységes díjszabással) 1490 Ft.
Utánvétel díj 490 Ft, melyet előre utalással vagy Barion bankkártyás fizetéssel megspórolhatsz.
A szállítási költséget a regisztrált rendelési összeg alapján automatikusan kalkulálja rendszer, és ezzel együtt a fizetendő díjat is jelzi a kosárban.
Az így kalkulált vásárlási végösszeg fizetendő, amely összeg együttesen tartalmazza az áru értékét és a szállítási díjat.
8. FIZETÉSI MÓDOK
A kiszállított áru, és a szállítási díj ellenértékét a következők szerint egyenlítheted ki:
- A futárnak készpénzzel, az áru átvételekor
9. FELELŐSSÉG KIZÁRÁSA
A honlap tartalma bármikor bővülhet, kiegészülhet és frissülhet. Bár az Üzemeltető mindent megtesz a pontos és aktuális információk közlése érdekében, nem vállal felelősséget a honlap tartalmának pontosságáért és aktualitásáért, nem tartozik felelősséggel a hibákért, hiányosságokért és a közölt információk esetleges elavultságáért, továbbá nem garantálja, hogy a weboldalhoz való hozzáférés folyamatos, zavartalan és hibamentes lesz. Üzemeltető továbbá kifejezetten kizárja a felelősséget a számítógéppel és egyéb eszközökkel kapcsolatban felmerülő, a hozzáférés, a honlap használata vagy letöltés során bekövetkezett káreseményekért. Ide vonatkoznak az Üzemeltetőn kívül álló okokkal összefüggésben keletkezett hibák és ezek következményei is.
Az Üzemeltető továbbá semmiféle, Felhasználó számára a szolgáltatás igénybevételéből eredő anyagi vagy erkölcsi kárért nem vonható felelősségre.
A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságostól. Üzemeltető mindent megtesz azért, hogy a termékek csomagolásának, kinézetének képei a legaktuálisabb állapotot mutassák, azonban előfordulhat olyan eset, hogy a beszállító, forgalmazó, gyártó megváltoztatja, megújítja termékeik csomagolását, kinézetét. Ebben az esetben a webáruházban egyes termékek aktuális helyzetének megfelelő frissítése időt vehet igénybe. Üzemeltető nem vállal felelősséget az esetleges technikai ismertetők a beszállító, forgalmazó, gyártó, vagy rajta kívül álló okok miatt történő előzetes bejelentés nélküli változása miatt.
Amennyiben a Üzemeltető minden gondossága ellenére hibás ár kerül a Webáruház felületére, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő “0” Ft-os vagy “1” Ft-os árra, akkor a Üzemeltető nem köteles a terméket hibás áron szállítani, hanem felajánlhatja a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében az Ügyfél elállhat vásárlási szándékától.
10. ÜGYFÉLSZOLGÁLAT
Amennyiben a weboldal használata során problémád vagy kérdésed merül fel, az Ügyfélszolgálat hivatkozásra kattintva, az ott megadott elérhetőségeken és módon veheted fel a kapcsolatot a webáruház Üzemeltetőjével.
E-mail: info@netkurzor.hu
Telefon: +36212007885
REKLAMÁCIÓ MENETE:
Amennyiben a vásárlás során bármilyen panasz merül fel, úgy a reklamációt kérjük jelezni e-mailben a fenti elérhetőségeken (e-mail/telefon), vagy ha ezen az úton nem sikerült a panaszt érdemlegesen megoldanunk, úgy fordulj az alább felsorolt felügyeleti szervekhez:
Áruházunk elfogadja, és magára nézve kötelezőnek tekinti a FairBusiness magatartási kódexét.
- Budapest Főváros Kormányhivatala Fogyasztóvédelmi Főosztály (1051 Budapest, Sas u. 19. III. em., tel.:06-1-450-2598)
- Budapesti Békéltető Testület (Bp., I. Krisztina krt. 99.)
- Budapesti Gazdasági Kamarák mellett Működő Békéltető Testület (1016 Budapest, Krisztina krt. 99., tel.: 488-2131)
- Fővárosi És Pest Megyei Mezőgazdasági Szakigazgatási Hivatal Élelmiszerlánc-biztonsági és Állategészségügyi Igazgatóság (1135 Bp., Lehel út 43-45., tel.: 329-7017)
A megyei békéltető testületek, fogyasztóvédelmi osztályok elérhetőségei az alábbi linkeken érhetőek el: békéltető testületek fogyasztóvédelmi osztályok
ODR Link
Az online vitarendezési platform is rendelkezésükre áll, melyhez szükséges vállalkozásunk e-mail címe is, ami a rendeles@netkurzor.hu
Az online vitarendezési platform felhasználható a vitás kérdések rendezéséhez, valamint az online vitarendezési platform felhasználható az online adásvételi és szolgáltatási szerződésekből eredő fogyasztói jogviták rendezéséhez.
ODR link: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=HU
11. HÍRLEVÉL
A Hírlevél adatkezelési tájékoztatónkat ide kattintva olvashatja el.
Amennyiben a weboldal használata során problémád vagy kérdésed merül fel, az Ügyfélszolgálat hivatkozásra kattintva, az ott megadott elérhetőségeken és módon veheted fel a kapcsolatot a webáruház Üzemeltetőjével.
10 000 forintot elérő, de 100 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén egy év,
b) 100 000 forintot meghaladó, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év,